امروز 7 ارديبهشت 1403
      همایش پدافند غیر عامل در اداره کل آموزش برگزار شد

19 آبان 1398 16:0

همایش پدافند غیرعامل یکشنبه مورخ 1398/8/19، از ساعت 8:00 الی 13:00 و با حضور اعضای هیئت مدیره بانک ملی، مدیران امور، رؤسای ادارات مرکزی و رؤسای شعب مستقل تهران در ساختمان استاد مطهری برگزار شد.

به گزارش اداره کل آموزش، این مراسم با خیرمقدم آقای شفیعی، عضو هیئت مدیره، آغاز شد. وي پس از تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: امروزه پدافند غیرعامل نقش بسزایی در زندگی مردم ایفا می‌کند و بانک ملی ایران به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم صیانت و حفاظت از دارایی مردم، اقدامات سازمان یافته و اساسی در این زمینه انجام داده که روز به روز در حال ارتقاء و پیشرفت می‌باشد. هم اکنون نیز اقداماتی زیرساختی، در هسته مرکزی بانک در حال پیگیری و انجام است که بانک را به حوزه مقاومت و امنیت بیشتر نزدیک می‌کند.

وی به اهمیت حوزه آی تی به عنوان یکی از مهمترین و چالشی‌ترین حوزه‌های بانک اشاره کرد و گفت: حوزه آی تی یکی از حوزه‌هایی است که همواره با تهدید روبه‌روست که ما با همکاری متخصصان بسیار موفق عمل کرده ایم. از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری موفقیت‌آمیز مانور قطع اینترنت با حضور ناظرین پدافند غیرعامل و کارشناسان اشاره کرد.

شفیعی به اقدامات نرم بانک ملی در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بانک ملی با همکاری اداره کل آموزش، اقدامات بسیار زیادی در جهت برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی انجام داده که در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی همکاران بسیار مؤثر واقع شده است. ناگفته نماند این اقدامات در تهران و شهرستانها به صورت همزمان انجام شده و همکاران با آخرین محصولات پدافند غیرعامل آشنا هستند.

عضو هیئت مدیره بانک در ادامه به گسترش تهدیدها در تمامی بخش‌های زندگی روزمره اشاره کرد و افزود: امروزه در حوزه محصولات کشاورزی، پزشکی، دارو و درمان و .... شاهد خطرات و تهدیدهایی هستیم که اطلاع از آنها در خنثی‌سازی شان نقش بسزایی ایفا می‌کند. در این میان بانک، به عنوان گسترده‌ترین حوزه در مسائل اقتصادی و کسب و کار باید به‌روزتر و آماده تر عمل کند. به عنوان مثال همراهی بانک ملی در سیل نوروز سال جاری نشان داد که ما می‌توانیم پدافند غیرعامل را به درستی و دقیق اجرا کنیم.

شفیعی در پایان آمادگی و پیشرفت پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران را مثبت و رو به جلو دانست و گفت: به دلیل رسوخ خطرات در زندگی روزمره و تأثیر رسانه ها در هدایت افکار عمومی، لازم دانستیم که چالش‌ها و ریسک‌های این بخش و نحوه مواجهه و واکنش به اخبار را بشناسیم. زیرا ما در یک جنگ تمام عیار با کسانی هستیم که حتی عاملین آن به بازگشت خطر و تهدید به خودشان نیز نمی‌اندیشند.

سخنران بعدی این مراسم دکتر سید احمد موسوی صمدی، مدیر گروه اجتماعی شبکه چهار صدا و سیما بود که پیرامون پدافند رسانه، نکاتی ارائه کرد.  محور اصلی صحبت‌های وی، سایت‌های سیاه، جریان سازی رسانه‌ها، ایجاد قدرت هوشمند، الگوهای رسانه و تأثیر فضای سایبری در زندگی افراد، راهکارهای مواجهه با چالش‌های رسانه‌ای و مراحل سواد رسانه ای بود.

دکتر علی ملازمانی، معاون آموزش و پژوهش قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کشور در ادامه به موضوع پدافند زیستی، ترورهای بیولوژیک، تهدیدات شیمیایی و هسته‌ای مواد غذایی و آب‌ها، حملات شیمیایی و انفجاری، تسهیلات بیولوژیک و وظایف پدافند زیستی اشاره کرد.

همایش با صحبت‌های دکتر وحید شقاقی شهری، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه خوارزمی، پیرامون دفاع اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پایان یافت.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل