امروز 7 ارديبهشت 1403
      مراسم تقدیر از نفرات برتر دومین آزمون علمی کارکنان بانک‌ها برگزار شد

27 بهمن 1398 20:0

مراسم تقدیر از نفرات برتر دومین آزمون علمی کارکنان بانک‌ها صبح یکشنبه مورخ 1398/11/27 با حضور مدیرعامل بانک مسکن، اعضای هیئت مدیره بانک‌ها، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، رؤسای ادارات آموزش و نفرات برتر آزمون در ساختمان استاد مطهری برگزار گردید.
به گزارش اداره کل آموزش، این مراسم با سخنرانی آقای مظفری، رئیس اداره کل آموزش بانک ملی ايران و دبیر کمیسیون امور آموزشی بانک‌ها، آغاز گردید که ضمن تقدیر و تشکر از حاضران و تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: المپیاد علمی بانک‌ها، رویداد ارزشمند و باشکوهی است که با کمک خانواده بزرگ بانکی کشور رقم خورد. هدف ما از برگزاری این المپیاد، ایجاد تحرک و نشاط در میان همکاران و رهایی از تکرار و عادت‌هاست.
وی در ادامه افزود: آموزش امری است که نتیجه آن در گذر زمان آشکار می‌شود و نمی‌توان در کوتاه مدت به همه آنچه مدنظرمان است دست یابیم. بنابراین خواسته من این است که این فرصت به ادارات آموزش داده شود تا حرکات و تغییرات بنیادینی را که نیازمند زمان است، به خوبی و با همراهی مدیران و همکاران، به ثمر برساند.
دومین سخنران مراسم دکتر فرخ‌نژاد، عضو هیئت مدیره بانک رفاه کارگران بود که ضمن خیرمقدم به همکاران، بانک‌ها را مؤسساتی خدماتی دانست و سلامت و تخصص را دو رکن اصلی آنها برشمرد و گفت: ارزشمندترین دارایی هر سازمانی نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی متخصص، باسواد و آموزش‌پذیر می‌تواند بزرگترین تحولات سازمانی را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: المپیادهای علمی و کلاس‌های آموزشی مهمترین کانالی است که می‌تواند کارکنان بانک را ارتقاء بخشیده و آنها را در جهت خدمت‌رسانی مفیدتر و جلب رضایت مشتری موفق نمايد.
آقای قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، در ابتدا به بیان تاریخچه تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها از سال 1351 تاکنون پرداخت و سپس پیرامون ساختار اصلی این شورا توضیحاتی ارائه داد و گفت: این شورا به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم شده است که اعضای شورای اصلی را مدیران عامل 13 بانک و اعضای شورای فرعی را اعضای هیئت مدیره بانک‌ها تشکیل می‌دهند. این شورا دارای 21 کمیسیون تخصصی و 31 کمیسیون استانی می‌باشد که برای هر یک فعالیت‌ها و وظایف مشخصی تعریف شده است.
وی در ادامه افزود: یکی از کمیسیون‌های اصلی شورای هماهنگی بانک‌ها، کمیسیون آموزش است که هدف آن افزایش آموزش و دانش همکاران است. از جمله اهداف این کمیسیون یکپارچه‌سازی و هماهنگ کردن آموزش همکاران می‌باشد که المپیاد علمی و سایر آزمون‌های هماهنگ نیز در این راستا طراحی و برگزار شده است.
دکتر رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در ابتدای صحبت‌هایش بر اهمیت قابل توجه آموزش در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان‌ها به دلیل شرایطی که با آن مواجه هستند، در معرض انواع رقابت‌ها و فشارها قرار دارند و بانک‌ها هم به دلیل ساختار مشتری‌محور، هر چه در آموزش سرمایه‌گذاری کنند، برنده خواهند شد.
وی در ادامه به بحث ارتقاء در شبکه‌های بانکی اشاره کرد و افزود: در این دوره از آزمون‌ها، 80 درصد متقاضیان شرکت کردند و امیدواریم این استقبال و افزایش تعداد شرکت‌کنندگان را در آزمون‌های بعدی نيز شاهد باشیم. این آزمون‌ها کاری بسیار کلیدی و مهم است و به بانک‌ها کمک می‌کند تا نیروهای باسواد و مستعد را شناسایی کرده و از توانایی‌های آنها در بخش‌های گوناگون بهره ببرند.
در ادامه مراسم آقای فقیهیان، معاون اداره کل آموزش، گزارش مدون و مصوري از تشکیل کمیته اجرايی آزمون تا برگزاری دو دوره از آزمون‌ها ارائه داد. این گزارش شامل بخش‌های تأیید آیین‌نامه آزمون، منابع آزمون، طراحی سؤالات آزمون، ناظران آزمون، آغاز فعالیت و هماهنگی در پيام‌رسان بله و ... بود. وی همچنین توضیحاتی پیرامون بازدهی انواع آموزش و لزوم فرصت‌دهی به فعالیت‌های آموزشی ارائه کرد و زمان را مهمترین مسئله در ثمربخشی آموزش دانست.
در پایان مراسم، ابتدا از آقای قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها و سپس از مدیران ادارات آموزش بانک‌های شرکت‌کننده در آزمون، تقدیر به عمل آمد. در ادامه به نفرات برتر کل (ده نفر اول) و نفرات برتر هر مبحث (سه نفر برتر) به صورت مجزا جوایز ارزنده‌ای اهدا شد و بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صادرات به ترتیب موفق به کسب بالاترین میزان قبولی در این آزمون شدند.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل