امروز 10 فروردين 1403
      درباره آزمون علمی کارکنان بانک‌ها

19 آذر 1398 15:15

آزمون علمی کارکنان بانک‌ها، اولین آزمون سراسری و جامع اطلاعات پایه بانکی است که برای نخستین بار در سال 1395 در سراسر کشور با هماهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به صورت همزمان برگزار شد.
دومین دوره این آزمون نیز، جمعه مورخ 1398/9/22 و با حضور 2597 نفر در تهران و مراکز استان‌های کشور به صورت همزمان در ساعت 9:00 صبح آغاز خواهد شد.
به گزارش اداره کل آموزش، از ابتدای سال جاری، کمیسیون امور آموزشی بانک‌ها و کمیته اجرایی آزمون‌ها، جلسات متعددی با حضور رؤسای آموزش بانک‌ها در خصوص نحوه برگزاری آزمون، تاریخ، مباحث، مجری برگزاری و شرایط شرکت‌کنندگان آزمون تشکیل دادند که در آن دانشگاه امیرکبیر به عنوان مجری آزمون انتخاب شد و همچنین شیوه طراحی سؤالات مورد بررسی قرار گرفت.
در این آزمون علمي، کارکنان 13 بانک «ملی، ملت، مسکن، صادرات، سپه، توسعه صادرات، تجارت، کشاورزی، رفاه، صنعت و معدن، توسعه تعاون، پست بانک، بانک مهر قرض‌الحسنه و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها» شرکت خواهند کرد.
هدف از برگزاری این آزمون، ارتقاء سطح علمی کارکنان بانک‌ها و به‌روز شدن اطلاعات علمی شبکه بانکی می‌باشد و منابع آن شامل: «بانکداری داخلي 1 و 2، حقوق بانکی، بازاریابی بانکی، حسابداری بانکي، مبارزه با پولشویی، رویکردهای نوین بانکداری، بانکداری الکترونیکی و عملیات بانکداری بین‌الملل» است.
ناگفته نماند که بانک ملی ایران با عنوان دبیر کمیسیون امور آموزشی بانک‌ها و هماهنگ‌کننده میان بانک‌ها و دانشگاه صنعتي امیرکبیر در این رویداد علمي ایفای نقش می‌کند.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل