امروز 10 فروردين 1403
      دومین کنفرانس آنلاین اداره کل آموزش برگزار شد

9 مهر 1398 17:0

دومین کنفرانس آنلاین اداره کل آموزش، امروز سه‌شنبه مورخ 1398/7/9، به صورت همزمان میان 10 استان و از مبدأ اداره کل آموزش برگزار شد.
به گزارش اداره کل آموزش، این وب کنفرانس با حضور آقاي مظفري، رئیس اداره کل آموزش، معاونان اداره کل آموزش و مدیران ادارات امور شعب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کردستان، گلستان و هرمزگان با موفقیت به اتمام رسید.
محور اصلی این جلسه انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دوره توجیهی شغلی ویژه همکاران جدیدالاستخدام، ارائه برنامه توجیهی اداره کل آموزش، بحث و تحلیل شرایط مدرسان، نحوه کارآموزی در شعب، نحوه سرکشی به کارآموزان و برگزاری آزمون‌ها بود که در راستای تحقق آن، 10 استان به همراه استان تهران (توسط اداره کل آموزش) به عنوان استان معین انتخاب شده که هر کدام از آنها میزبانی چند استان دیگر را به عهده خواهند داشت.
معیار اصلی اداره کل آموزش برای انتخاب استان‌های معین، امکانات، آمادگی و تعداد نیروهای جذب شده می‌باشد که هدف از این طرح، افزایش سرعت و کیفیت آموزش نیروهای جدیدالاستخدام است.
این جلسه با صحبت‌های آقای مظفری، رئیس اداره کل آموزش، آغاز شد که به هدف و مزایای دوره‌های توجیهی پرداخت و توضیحات کلی درباره این دوره‌های آموزشی و وظایف استان‌های معین را ارائه کرد.
در ادامه آقای رزاق نژاد، معاون اداره کل آموزش، ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه، گفت: اداره کل آموزش، به منظور ارتقاء سطح آموزش و بهره‌وری حدود 1100 نفر از نیروهای جدیدالورود، نسبت به برنامه‌ریزی برگزاری دوره توجیهی شغلی در 17 روز اقدام کرده است.
آقای فقیهیان، معاون اداره کل آموزش، در ادامه به محتوای دوره اشاره کرد و گفت: این دوره به مدت 132 ساعت، به صورت حضوری و تمام وقت در 17 روز کاری برگزار خواهد شد. از جمله سرفصل‌های آن می‌توان به آشنایی با بانک و تشکیلات آن، اخلاق حرفه‌ای، فرهنگ سازمانی و ارتباطات موثر سازمانی، کلیات‌ حسابداری و ... اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: منبع آموزشی این دوره جزوه توجیهی شغلی است که توسط اداره کل آموزش تدوین و در چند نوبت ویراستاری شده است.
آقای فقیهیان در پایان به وظایف مسئولین آموزش تأکید کرد و گفت: مسئولین آموزش ادارات امور شعب باید در انتخاب مدرسان بر اساس توانایی‌شان اقدام کرده و برای برخی از دروس از مدرسان داخلی بهره برده و با دقت و نظارات به رفع مشکلات و سؤالات فراگیران حین آموزش، اقدام کنند. روز 13 تا 16 این دوره به کارآموزی در شعب و روز پایانی به آزمون نهایی از مباحث اختصاص یافته است.
این جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت و ابهامات موجود توسط رئیس اداره کل آموزش و معاونان برطرف شد.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل