امروز 10 فروردين 1403
      نشست آموزشی مدیریت وجوه نقد، اوراق بهادار و امور پولرسانی در حال برگزاری است

27 شهريور 1398 14:30

نشست آموزشی مدیریت وجوه نقد، اوراق بهادار و امور پولرسانی، امروز چهارشنبه، مورخ 1398/6/27، با حضور رؤسا، معاونین و کارشناسان در سالن حافظ در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل آموزش، این نشست با سخنرانی آقای رواقی، ریاست اداره کل خزانه، آغاز شد که در ابتدا به ارائه سرفصل‌های ارائه شده در این همایش پرداخت.

وی خزانه را یکی از مهمترین ارکان درآمدزایی دانست و افزود: درآمدزایی، هدف اصلی مدیریت کلان بانکی است که بانک ملی در این راستا، به عقد قراردادهای سودآور با بانک‌های خصوصی و تأمین منابع مالی آنها اقدام کرده است.

رواقی در ادامه به بیان تفاوت‌های خزانه‌داری سنتی و نوین اشاره کرد و گفت: در خزانه‌داری نوین، رعایت نسبت‌های قانونی مربوط به نقدینگی، بکارگیری سودآور وجوه مازاد، رسید عدم تطابق سررسیدهای دارايی و ... در محل خزانه رسیدگی می‌شود اما در خزانه‌داری سنتی، بانک‌ها نقش خزانه را ایفا می‌کنند.

رئیس اداره کل خزانه بانک را امانت‌دار نقدینگی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بانک تنها مسئولیت نگهداری و حفاظت از سپرده‌ها را بر عهده دارد و باید به مرحله‌ای برسد که بتواند از این سپرده‌ها درآمدزایی کند و در کنار آن به بانک‌های بیشتری پولرسانی کند.

رواقی در پایان به بررسی عملکرد اداره کل خزانه در پنج ماه ابتدای سال 97 و 98 در زمینه درآمدزایی و سوآوری پرداخت.

سخنران بعدی این نشست، آقای مختار محمدی، ریاست اداره کل حسابداری و بودجه، بود که محور اصلی صحبت‌هایش را به نقدینگی اختصاص داد و گفت: بانک ملی به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ، کمترین میزان نقدینگی را دارد که این مساله موجب خرسندی است زیرا توانسته به بهترین نحو به سرمایه‌گذاری نقود بپردازد.

وی در ادامه تعامل با مشتری را رمز موفقیت بانک دانست و افزود: تک تک مردم کشور که سهامداران بانک ملی هستند، باید کارنامه عملکرد بانک را در قالب صورت مالی دریافت کنند تا برای سپردن سرمایه‌هایشان با اعتماد بیشتری اقدام کنند.

مختار محمدی در ادامه به ارائه نکاتی در زمینه جذب منابع، ایجاد ارزش افزوده، تعامل حداکثری ناظران پولی در استان‌ها و .... پرداخت.

آقای مظفری، ریاست اداره کل آموزش، از دیگر سخنرانان این نشست بود که در ابتدا به شفاف‌سازی رسالت و وظایف اداره کل آموزش پرداخت.

وی آموزش را مسئولیتی خطیر و سنگین دانست و گفت: با توجه به نقش آموزش در پیشرفت و ارتقاء سازمانی، اداره کل آموزش این آمادگی را دارد تا دوره‌های پیشنهادی هر کدام از همکاران را پذیرفته و مورد بررسی قرار دهد. همچنین تقاضای ما از همکاران اداره کل خزانه این است تا با بررسی و ارزیابی نیازهای آموزشی خود، دوره های لازم و مؤثر را به ما اطلاع دهند.

مظفری در ادامه به کلاس‌های آنلاین اشاره کرد و افزود: اداره كل آموزش در سال جاری و در راستای عدالت آموزشی، به برگزاری کلاس‌های مجازی (آنلاین) اقدام کرده که تا امروز به دو مبحث کاربردی مدیریت زمان و مدیریت استرس پرداخته که با استقبال همکاران مواجه شده است.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل