امروز 9 فروردين 1403
      مدیرعامل بانک ملی ایران: آینده و سرنوشت همه ما به آموزش گره خورده است

26 خرداد 1398 18:30

دکتر محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل محترم بانک ملی ایران با حضور در بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک، از همه همکارانی که در حوزه آموزش کارکنان فعالیت می‌کنند، تقدیر و نقطه نظراتی را در حوزه آموزش بیان کرد.

جناب آقای داوود ملک‌نیا، رئیس اداره کل آموزش بانک، در ابتدای نشست ضمن تشریح دوره‌های آموزشی برگزار شده تاکنون، استانداردسازی آموزش در بانک با استفاده از ظرفیت مشاوران دانشگاهی را دستور کار جدید این اداره برشمرد.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی اداره کل آموزش، دکتر حسین‌زاده، با اشاره به اهمیت آموزش در تفکر سازمانی صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: بانک ملی ایران از ابتدا برای آموزش و پژوهش ارزش زیادی قائل بوده و آن را به عنصری جدانشدنی از فعالیت‌های خود تبدیل کرده است. جا دارد که بابت این مسئله به همکاران تبریک بگویم زیرا اگر آموزش، تفکر ما را به روز نکند، نمی‌توانیم تغییر و تحول اساسی در سازمان ایجاد کنیم.

دکتر حسین‌زاده بر اهمیت آموزش برای همه رسته‌های شغلی تأکید کرد و افزود: هیچ کدام از عوامل بانک از آموزش بی‌نیاز نیستند؛ بنابراین ما باید آموزش را از خودمان آغاز کنیم. مدیران و کارکنان اداره کل آموزش بانک، باید موضوعات آموزشی مربوط به کارکنان را همواره، به روز نگه داشته و از اساتید دانشگاهی مرتبط برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها استفاده کنند. زیرا موضوعات مرتبط با بانکداری، به روز هستند و یادگیری مرتب و منظم آنها اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین با اشاره به کتاب خاطرات ماهاتیر محمد، اظهار کرد: نخست وزیر سابق مالزی در آن جا تأکید کرده که پیشرفت کشورش، مدیون آموزش مستمر است .به طوری‌که بیشترین بودجه کشورش را به امر آموزش اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک ملی در ادامه بکارگیری روش‌های جدید و جذاب آموزشی را راهکاری جدی برای افزایش سطح آگاهی کارکنان دانست و تأکید کرد: موضوعات مهم اقتصادی و بانکی باید در رأس آموزش‌ها قرار داشته باشد. زیرا بانک ملی به عنوان مجهزترین و گسترده‌ترین بانک کشور، باید کارکنانش را با مسائل مهم و روز به ویژه مسئله «سود و درآمد» آشنا کند.

وی همچنین با توصیه به کارکنان برای مطالعه آزاد روزانه، گفت: بزرگان دینی، مشاهیر علمی و نخبگان ایران و جهان، همواره مردم را به مطالعه و کسب علم تشویق کرده‌اند و تنها مطالعه است که می‌تواند نجات‌بخش انسان باشد. کارمندان بانک نیز باید مطالعات خود را تا حدی بالا ببرند که زودتر از دیگران متوجه تغییرات و اتفاقات جامعه شوند.

دکتر حسین‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آینده پژوهی، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب اداره كل آموزش، برگزاری کارگاه آینده پژوهی بود؛ زیرا باید نیازهای روز بانکداری به همکاران ما آموزش داده شود. علم آینده پژوهی به ما می‌آموزد که چگونه خودمان آینده‌مان را تغییر داده و این تغییرات در جهت تحقق خواسته های ما صورت گیرد.

وی با تأکید بر شیوه‌های نوین بانکداری، افزود: دیگر به شکل سنتی و نگاه به گذشته نمی‌توان نظام بانکی و بنگاه تجاری را اداره کرد و باید نوآوری در دیدگاه را پیاده کنیم. یکی از این نوآوری‌ها اجرای استارتاپ‌های شخصی بانک در رقابت با دیگران است. «اپلیکیشن بله» یکی از استارتاپ‌هایی است که در راستای همگام سازی با شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

دکتر حسین‌زاده با تأکید بر لزوم به روز شدن و دیجیتالی شدن، گفت: کاربرد «بله» باید به همه همکاران در تهران و شهرستان‌ها آموخته شود و سپس برنامه‌ریزی‌هايی انجام شود که در سطح عمومی و توسط مردم استفاده شود؛ بنابراین استارتاپ «بله» امتیاز بزرگی برای بانک ملی است و می‌توان از آن در جهت تحقق اهداف آموزشی استفاده کرد.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل