امروز 7 ارديبهشت 1403
      جناب آقای رشید ارده، معاون محترم منابع انسانی بانك: آینده پژوهی موجب آشنایی با نیاز امروز بانک در حوزه کسب و کار می‌شود

25 خرداد 1398 18:30

جناب آقای رشید ارده، معاونت محترم منابع انسانی بانك، سخنان خود را با خوشامدگویی و تشکر از برگزاری برنامه پربار بیست و ششمین نشست بررسی عملکرد آموزشی بانک آغاز کرد.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی اداره کل آموزش، در ابتدا ایشان مبحث آینده‌پژوهی را امری مهم تلقی کرده و گفت: امروز با توجه با برنامه‌ای که مشاهده کردم، روز خوبی پیش رو خواهید داشت زیرا با یکی از علوم و تکنیک‌های جدید حرفه‌ای شدن کارکنان آشنا خواهید شد. از دست اندرکاران و همکاران آموزش تشکر کرده و نکاتی را در ادامه پیرامون آموزش عرض می‌کنم. موضوع نشست، آموزش، آینده و آینده نگری و آینده پژوهی آموزش است.

وی افزود: بسیار خرسندم که شما با آینده پژوهی، آینده نگاری و سناریونویسی آشنا می‌شوید و متوجه خواهید شد که نیاز امروز بانک در فضای کسب و کار چیست؟ آینده‌پژوهی چیست؟ آنچه که موجب نگرانی ما نسبت به آینده شده، بروز و ظهور «پدیده عدم قطعیت» در فضای کسب و کار است. «عدم قطعیت» به معنای پیش بینی میزان تحولات و نتایج آن در آینده است.

ایشان به ضرورت آینده نگری تأکید کرده و افزود: چرا آینده نگری می‌کنیم؟ زیرا باید سعی و تلاش کنیم که به صورت سیستماتیک آینده‌ای درخشان در حوزه محیط، تکنولوژی، سیاست و جامعه مطالعه و ترسیم کنیم. معادل اصطلاح «عدم قطعیت» در علم اقتصاد، «عدم اطمینان و نامعلومی» است. امروزه مشاهده می‌کنیم که دولت‌ها و سازمان‌ها برای درک بهتر از تغییرات، تحولات و کاربردها، در مسیر تازه‌تری قرار گرفته‌اند. روزگاری از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی مهاجرت کردیم اما این مساله کافی نیست و اگر تلاش نکنیم و خود را برای بانکداری دیجیتال آماده نکنیم، قطعا دچار شکست خواهیم شد.

جناب آقای رشید ارده در ادامه به پدیده «عدم قطعیت» اشاره کرد و گفت: علت حضور «عدم قطعیت» در فضای کسب و کار، گوناگونی‌ها و آهنگ تند و شتابان این پدیده است. امروزه باید نو شدن و تازه شدن را در مقیاس گسترده مورد بررسی قرار دهیم اما در مسیر این پیشرفت، نباید به صورت جزیره‌ای کار کنیم. زیرا این شیوه مانع پیشرفت است و اداره آموزش باید گام‌های مؤثرتری در این راستا بردارد. همکاران باید احساس کنند که آموزش در کنار میز آنها و همراهشان است.

وی پیرامون اهمیت تحول دیجیتال خاطرنشان کرد: ابزارهای فعلی و شیوه‌های مدیریتی کنونی توانایی مقابله با «عدم قطعیت» و آینده‌های نامعلوم را ندارد و باید روش‌ها تغییر کند. یکی از این ابزارها، تحول دیجیتال است. بایستی از تکنولوژی‌های روز در فضای کسب و کار استفاده کنیم. کما اینکه اگر در فضای پرتلاطم کسب و کار از فنون جدیدی مانند بلاک چین، استارتاپ ها و ... استفاده نکنیم، از رقبای خود عقب می‌مانیم.

ایشان به ضرورت آموزش اخلاق حرفه‌ای اشاره کرده و افزود: آموزش باید بر اساس نیازها و خواسته‌های روز و زمان حرکت کند و با آموزش‌های مرتبط، تحول دیجیتال را به همه بخش‌های سازمان منتقل کند. همه باید بدانند و بیاموزند تا بتوانند به دیگران انتقال دهند. همه بخش‌ها باید اخلاق حرفه‌ای را بیاموزند به آن مسلط شوند و در این راستا به همکاران بیاموزند و آنها را توانمند سازند.

معاونت محترم منابع انسانی در ادامه به ضرورت ایده سازی و ایده پردازی پرداخت و اظهار کرد: مسابقات ایده پردازی می‌تواند در جهت رشد و پویایی همکاران مؤثر واقع شود. در این راستا باید به برپایی جلسات طوفان ذهنی، ایده سازی در جهت جهانی شدن آموزش پرداخته شود. چنانچه برنامه جهادی و برنامه های نوین و تازه نداشته باشیم، به اهدافمان نخواهیم رسید.

ایشان ضمن تقدیر از اقدامات آموزش سخنان خود را اینگونه پایان داد و گفت: اقدامات اداره کل آموزش تاکنون بسیار عالی و قابل توجه بوده است. باید پس از این از کانال‌های مجازی و غیرحضوری بهره برده و همکاران را ملزم کنیم تا در ساعات غیرکاری وارد سامانه شده و از مطالب بهره مند شوند. اسلحه ما حرفه و اخلاق بانکداری است و چون سرباز پیاده نظام بانک باید نقش سفیر را به خوبی ایفا کرده و برای بهبود عملکرد از تمام ظرفیت‌های خود در محل کار و بیرون از آن استفاده کنید.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل