امروز 5 ارديبهشت 1403
      گزارشی از فعالیت‌های اداره کل آموزش در حوزه آموزش‌هاي مجازي

5 خرداد 1398 13:45

اداره کل آموزش بانک ملی ایران طی ده سال گذشته، به منظور بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و امکانات فضای مجازی، با برگزاری آزمون‌های مجازی از طریق وب‌سایت، کلاس‌های غیرحضوری و آموزش آنلاین فعالیت بسزایی داشته است.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی، این آزمون‌ها از سال 1388 به منظور ترویج خودآموزی و توسعه آموزش‌های غیرحضوری همکاران شاغل، با ارائه کتاب‌ها و جزوات آغاز شده است. به مرور زمان کیفیت ارائه منابع آزمون تغییر کرده و در قالب فایل pdf بر روی سایت اداره كل آموزش در دسترس کاركنان قرار گرفته است. همچنین، تاکنون 34 عنوان کتاب و ده‌ها جزوه آموزشی، طی 270 آزمون در قالب طرح فراگیر مطالعه کتاب و مسابقه برگزار گردیده است.

واحد آموزش‌های مجازی از سال 1397 در اقدامی نوین، برگزاری دوره‌های آموزش غیرحضوری از طریق توزیع DVD های آموزشی را آغاز نموده است که در این برنامه آموزشی، 10 دوره بازآموزی گنجانده شده که مطالب موردنظر در قالب ویدیوهای آموزشی به همراه فایل pdf، در اختیار کاركنان قرار می‌گیرد و در پايان هر دوره، آزمون به صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود.

در حال حاضر برگزاری 6 دوره از کلاس‌های غیرحضوری در اکثر ادارات امور شعب با موفقیت به اتمام رسیده یا در حال برگزاری است؛ که عناوین آن به شرح زیر است:

1. بازآموزی حقوق بانکی 1

2. بازآموزی حقوق بانکی 2

3. بازآموزی حسابداری 1

4. بازآموزی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

5. بازآموزی مبارزه با پولشویی

6. بازآموزی بانکداری داخلی 1

در تکمیل این برنامه آموزشی، 4 دوره در دست اقدام است که مراحل فنی آماده سازی آن به اتمام رسیده و به زودی ارائه خواهد شد. عناوین این دوره ها در ادامه آورده می‌شود:

1. بازآموزی بانکداری داخلی 2

2. بازآموزی تخلفات اداری

3. بازآموزی اصول و مفاهیم بازاریابی

4. اخلاق حرفه‌ای

از دیگر اقدامات کلیدی اداره کل آموزش بانک ملی ایران در جهت همراهی با تکنولوژی روز و توسعه عدالت آموزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین با همکاری مؤسسات مطرح و باتجربه بوده است. این طرح در تاریخ 1398/2/25 با دوره «مدیریت استرس» آغاز شده و در تاریخ‌های 1398/2/28 و 1398/2/30، در 3 جلسه 2 ساعته تکمیل شده است. این دوره‌ها با عناوین به‌روز  و کاربردی، توسعه خواهند یافت.

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل