امروز 9 فروردين 1403
      اولین همایش پدافند غیرعامل در مركز آموزش استاد مطهري برگزار شد.

31 امرداد 1396 15:0

اولین همایش "پدافند غیرعامل" با حضور جناب آقايان عباس شفیعی معاون پشتیبانی و رییس کمیته پدافند غیرعامل بانک، حسین بارانی معاون منابع انسانی، حسن شهر‌آشوب مدیر امور طرح و برنامه، علیرضا رواقی اردبیلی رییس اداره کل حفاظت اسناد، رایانه و شرکت‌ها، احمدرضا نصراصفهانی رییس اداره کل امنیت و توسعه سیستم‌ها، برای تعدادی از معاونین و کارشناسان ادارات کل مرکزی بانک ملی ایران برگزار شد.
معاون پشتیبانی و رییس کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران در آغاز این همایش گفت: این بانک همواره توجه ویژه‌ای را به ایمن سازی مجموعه فرآیندهای بانکی داشته و تلاش کرده است تا پیش از وقوع هر حادثه‌ای آمادگی‌های لازم را را برای پیشگیری و مقابله با آن کسب کند. معاون پشتیبانی بانک ملی ایران اظهار کرد: هدف از انجام این اقدامات این است که در زمان وقوع حادثه یا تهدید احتمالی برای کشور، هم‌راستا با اهداف تعیین شده در پدافند غیرعامل بتوان با بحران مقابله کرده و به فعالیت عادی خود ادامه داد.
آقاي شفیعی افزود: برای رسیدن به این هدف باید مقوله فرهنگ سازی و آموزش را جدی بگیریم و آمادگی‌های لازم را در کارکنان این بانک برای ایجاد شرایط پیشگیرانه به وجود آوریم.
آقاي داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش نیز در این همایش گفت: بانک ملی ایران همواره نیازهای آموزشی کارکنان خود را نیازسنجی و بر اساس اولویت‌ها، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می‌کند.
وی افزود: پدافند غیرعامل یکی از مقولات مهمی است که بانک ملی ایران اقدام به برگزاری دوره آموزشی درباره آن نموده است. این دوره آموزشی در آینده برای تمامی سطوح رؤسای ادارات کل و ادارات امور شعب، معاونین، کارشناسان و اعضای کمیته های فرعی ادارات امور شعب بانک در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رییس اداره کل آموزش تأکید کرد: هدف ما از برگزاری این دوره بیان اهمیت پدافند غیرعامل برای همکاران و افزایش سطح شناخت آنها از این مقوله و بومی سازی پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران است.
مهندس پارسا جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست با اشاره به مفهوم پدافند سایبری به مباحثی نظیر ویژگی‌ها و سرمایه‌های فضای سایبری، سناریوها و شاخص‌های سایبری و رویکردهای بانکداری نوین با تأکید بر امنیت و پدافند غیرعامل پرداخت.
در بخش‌های بعدی این همایش جناب آقاي محمدی معاونت قرارگاه پدافند اقتصادی سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره موضوعاتی چون جنگ اقتصادی در حوزه پولی و بانکی و نقش پدافند غیرعامل در مقابله با جنگ اقتصادی سخنرانی کرد.
دکتر کریمی نیا مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی نیز درباره موضوعاتی مثل پدافند زیستی بر مبنای تأثیر در حوزه اقتصادی و چرخه پدافند زیستی سخن گفت.

لازم به ذکر است این همایش برای نخستین بار با همکاری اداره کل آموزش و دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل بانک در مرکز آموزش استاد مطهری برگزار گردید.
   
      

 


چاپ خبر |ارسال به ايميل